Vizio Di Forma |TOP|
Levi's 'science-fiction' or 'science-fantasy' stories make for fascinating and often unsettling reading. They are stories that slip in and out of conventional genre categories, oscillating between narrating what appears to be purely fictional, and what feels uncannily close to our lived experience. Levi moves from myth and fable to satire and irony; at times he focuses on alternative histories, at others on dystopic futures, in a way that recalls resonantly the range of the science-fiction writer Arthur C. Clarke. Subjects tackled include: robots that compose poetry; duplicator machines; virtual reality devices; cryogenics; test-tube babies; and a sinister, self-generating telephone network. Most of Levi's stories that fall into this rather blurry category are collected in two volumes: Storie naturali ('Natural Histories', 1966), and Vizio di forma ('Formal Defect', 1971).
Vizio di forma
Totalmente ignorato agli ultimi premi Oscar, a cui era arrivato con due nomination per i migliori costumi e la migliore sceneggiatura non originale, Vizio di forma è il settimo film di Paul Thomas Anderson, il più ambizioso almeno nella premessa letteraria di confrontarsi con uno dei più importanti scrittori statunitensi di oggi, Thomas Pynchon, e uno dei suoi più recenti romanzi. 041b061a72